حکایت همچنان باقی ست

حکایت جالبی است٬فراموش شدگان هیچ  وقت فراموش کنندگان را فراموش نمی کنند!

او چه کسی است؟

کسی را که با او مشورت می کند٬به راهی که خیر و صلاح می داند آشنا می سازد.

.he guides those who consult him to get advise

از زورگوئی٬دروغگو ی نادانی می پرهیزد.

he avoids coercion ignorance lies.

در اسرار مردم امین و امانت دار است.

he is honest and trustworthy.

اگر از کسی خوبی دید از آن یاد می کند.

if any person does good to him he remembers it.

در هر مشکلی می توان به یاری او دلبست.

Anyone could expect his help in thedifficulties.

کابینه ابهام آفرین

چند وقتی که شبها خوابهای بد می بینم نمی دونم چرا ولی از آینده می ترسم !آینده به نظر من پر از ابهام و سواله آخرش چی میشه؟ تکلیف کابینه دهم مشخص شد٬از ۲۱ وزیر پیشنهادی احمدی نژاد ۱۸ نفر با سلام صلوات نماینده ها به صندلی وزارت تکیه زدن ۳نفر هم تشریف بردن منزل.امروز هرکس من می دید می گفت :چرا اینقدر نق می زنی؟(که این چه کابینه ای؟)یا (نوبرش آورده؟)که چی؟سید مسعود میر کاظمی"وزیر نفت" همش با  ۵ رای ٬علی اکبر محرابیان "وزیر صنایع "هم با ۱۰ رای٫ مهدی غضنفری"وزیر بازرگانی"هم با  ۱۵ رای بیشتر از نصف آرا رای آوردن وزیر شدن !!! واقعا فکرش و بکنید وزیر نفت کشور جمهوری اسلامی ایران از ۲۸۶ رای ۱۱۷ رای مخالف داشته ! ولی نوبر اینکه بعد از اون نطق های آتشین و کوبنده کامران دانشجو که در حال حاضر جانشین وزیر کشور هستند با وجود اینکه سرمبارکشون هم شلوغه ٬اما به زودی تشریف می برن وزارتخانه علوم  ٬مصطفی نجار که وزیر دفاع دولت نهم بود ٬حالا وزیر کشور شده ٬کاملا مشخصه که چه قشری در استانداری ها مستقر خواهند شد!خدا رو صد هزار مرتبه هم شکر که احمد وحیدی با بیشترین رای وزیر دفاع شده...بازم دارم نق می زنم؟! شاید برای همینه که چند وقتی شبها خواب جنگ می بینم٬واقعا به کجا می رویم آن هم اینقدر شتابان!!!

بعد  می گن!!

امروز باز هم شاهد برگزاری جلسه ای علنی دادگاه متهمان آشوب های خیابانی بعد از انتخابات بودیم!و به دنبال آن اعتراف متهمان  غم انگیزتر از آن  اعتراف "سعید حجاریان" کسی که به تنهای از پس کارهای روزمره چون قدم زدن ٬غذا خوردن و..... سعید حجاریان حتی نتوانست متن اعترافنامه اش راقراعت کند به ناچار شخص دیگری که خودش نیز  متهم بود متن اعترانامه  ایشان را  قراعت کرد . نمی دانم مسئولان ذی ربط پیش خودشان چه فکر می کنند اما دیدن چهره ژولیده بزرگانی چون احمد زیدآبادی٬ محمد قوچانی٬ بهزاد نبوي،‌ محسن صفائي فراهاني ، سعيد حجاريان، فيض‌الله عرب سرخي ، عبدالله رمضان‌زاده، محسن ميردامادي،‌سعيد شريعتي،‌ كيان تاجبخش،‌ محسن امين‌زاده،‌ مصطفي تاج‌زاده،‌ صادق نوروزي ، شهاب طباطبائي،‌ هدايت‌آقايي، مسعود باستاني، حمزه غالبي، سعيد ليلاز،‌ علي تاجرنيا، ،‌ محمدرضا جلائي پور ناراحت کننده است اما من رو  یاد یک لطیفه انداخت دوستم می گفت :یک آدم ساده لوح ازماشین پیاده میشه در رو محکم می بنده می گه پدر سگ خودتی راننده میگه من که چیزی نگفتم ؟!یارو ساده می گه بعدا که میگی! حتما حجاریان و قوچانی و ..به بازجوها می گن ما که چیزی نگفتیم بازجو هم  میگه بعدا که میگی!!

اعتماد ملی توقیف شد

چه روزهای سختی است ٬برخی از هموطنان ٬روزنامه نگاران ٬سیاسیون در زندان روزگار می گذرانند. هر گاه که تمایل داشته باشند آنها را به دادگاه می آورند (دادگاه که   در نوع خود بی نظیر است) جگر ما را با چشمان گرد و دستهای لرزان و صدای گرفته "متهمان"حال می آورند. ولی انکار کافی نبود.که دست به توقیف روزنامه "اعتماد ملی" زدند.یک جای کار می لنگید . توقیف روزنامه اعتماد ملی ضرورتی داشت؟!در قانون اساسی آمده ـ افراد باید آنچه درک می کنند و می فهمند و اعتقاد دارندبتوانند بیان کنند و از طریق روزنامه یا کتاب به دیگران منتقل سازند.ـ در ارتباط با این مسئله اصل ۲۴ قانون اساسی می گوید"نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند مگر مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشد.روزنامه "اعتماد ملی "  مخل مبانی اسلام و یا حقوق عمومی نشده بود اما توقیف شد تا شهروندان "اعتماد ملی " خود را نسبت به سران از دست بدهند. چه سخت است حکومت کردن در کشوری که شهروندان "اعتماد ملی " خود را نسبت به سران حکومت از دست دهند

من نه آن مردم که از کید فلک پروا کنم

 

من نه آن مردم که از کید فلک پروا کنم        چون فلک من صد هزاران خصم را بی پا کنم

چشم جانان با اشارت باز می دارد مرا         ورنه با یک حمله مشت آسمان را   وا کنم

چرخ را برهم زنم افلاک را سازم زبون             یار  اگر  إذنم  دهد تا  آستن  بالا  کنم...

علت دوام ما ملت جواد ماست!!

علت دوام ما ملت جواد ماست!!این جمله "زدبازی"یکی از خواننده های رپ در یکی از ترانه هاش زمزمه می کنه..

قصد توهین به هیچکس ندارم اما " صدا و سیما"همان رسانه ملی که خیلی با افتخار از آن یاد  می کنیم دوست داره این مسئله (همان جواد بودن) را به ملت تفهیم کنه ٬باور ندارید؟! برنامه های ویژه انتخابات صدا و سیما را تماشا کنید قطعا باور خواهید کرد٬مثلا برنامه "منطقه آزاد" شبکه سه یکی نیست بگه چطور منطقه آزادی که در دایره سرخ قرار گرفته ! بیشتر شبیه علامت خطر تا منطقه آزاد!! این مسئله بدون دلیل نیست٬ رسانه ملی و خیلی های دیگر معتقد هستند رای دادند یک "حکم شرعی" بدون برو برگشت هر کسی به این وظیفه عمل نکند احیانا راهی جهنم می شود  و فردای قیامت باید جوابگو باشد که چرا از این فرمان سرپیچی کرده است.متاسفانه تا زمانی که مردم با این دیدگاه به مسائل اجتماعی و سیاسی خود نگاه کنند چیزی از ( جواد نام برده)کم ندارند.

نتیجه:ای کاش یک نفر پیدا شود  که به حقوق شهروندی و شعور مردم احترام بگذارد و پایه استقامت و دوام دولت خود را برپایه جواد بودن مردم استوار نکند...از همه اشخاص حقیقی یا حقوقی که اسمشان جواده عذر !!!به من ربطی نداره "زدبازی"این جمله رو گفته

تغییر تغییر تغییر

بيانيه   شاخه بانوان ستاد انتخاباتي آقاي كروبي

قسم به نام آزادي / قسم به نام نفس٬

قسم به آواز دريا / ايستادگي كوهها٬

قسم به لحضه هاي بيداري / در نيمه هاي شب٬

قسم به لالاي / به بارش  گونه هاي گل سرخ٬

قسم به رجز خواني سر بازان وطنم ايران٬

در كناره هاي ساحل خليج هميشه  فارس٬

همراه و هم صدا با تمام حنجره فرياد بر مي آوريم٬

كه ما زنان دلاور٬ صبور و استوار استان بوشهر٬

همچنان و هميشه حضور خود را در صحنه هاي مختلف٬

خصوصا مسئله مهمي بنام انتخابات رياست جمهوري٬

در پاي صندوق هاي راي اعلام ميداريم٬

و كانديداي شجاع٬ شيخ اصلاحات آقاي كروبي٬

براي تغيير٬ تغيير تغيير...  انتخاب كرده ايم.

ما حامیان کروبی هستیم

برخی از همکاران تصویری را که مشاهده می کنید با این شرح "عکسی جالب از حامیان کروبی در بوشهر" منتشر کردند! و سعی کردن با یک تیر به  دو هدف شلیک کنند!

با اجازه از دوستان عزیزم که تا به حال مرا تنها نگذاشتند می خواهم توضیح راجع به این عکس بدهم  و بگویم من نیز با دوستانم هم عقیده هستم و با افتخار می گویم ما حامیان کروبی هستیم.

مدتی است سخنان  محمود احمدی نژاد تیتر روزنامه کیهان می شود ٬رادیو  تلوزیون نیز به هر بهانه ای از احمدی نژاد می گویند !!

چند مدتی هم می شود که رئیس جمهور و هیت دولت ترجیح می دهند آخر هفته را به سفر اختصاص دهند ٬ یا سفر استانی یا خارج از کشور به همین راحتی بیت المال را خرج تبلیغات وسیع خود کنند!اما ما چند نفر تنها کاری که کرده ایم این است که  در مسجد جامع عطار بوشهر در کنار جمیله کدیور بنشینیم  تا  حمایت قاطع خودمان را از شیخ اصلاحات اعلام کنیم اگر موردی دارد بگوید؟

رئیس جمهور کشورمان در جمع کارگران به وزیر کار دستور می دهد برای خانه دار کردن همه کار گران برنامه ریزی کند ٬ هر چند نمی دانم در آن لحظه به یاد کار گران اخراجی هم بود  یا نه ٬ هرچند ازصمیم قلب  آرزو می کنم کار گران اخراخی را از یاد نبرده باشد!

اما شیخ اصلاحات "مهدی کروبی" از حقوق شهروندی می گوید ما باز با افتخار می گویم از ایشان حمایت می کنیم

از نظر شما ایرادی دارد زمانی که مهم ترین دغدغه رئیس جمهور کشورمان "تغییر" نام شهرستانها است مهدی کروبی شعار "تغییر " را سر دهد؟!

شاید ایراد دارد که این چنین بر خود لرزیده اید سعی می کنید از عکس ها نیز برای تخریب ایشان استفاده کنید ٬  فراموش کرده اید چهار سال پیش احمدی نژاد روبه روی دروبین صدا و سیما می نشیند و می گوید "مگر مشکل جامعه ما چند تار موی زنان و پوشش جوانان است " ؟!! هر چند ما عادت به فراموش کردند داریم ٬ انگار همین دیروز بود با صدای رسا اعلام کردند "نفت را سر سفره های مردم می آوریم بعد  حرفشان را پس گرفتند گفتند ما چنین  حرفی نزده ایم اصلا نفت بوی بدی می دهد !! مردم نیز سعی کردند داستان نفت را فراموش کنند سوال هم نکنند چرا آن زمان که نفت ۹ دلار به فروش می رسید وضعیت ما بهتر از روزهای بود که  حتی مسئولان نفتی به خواب هم نمی دیدند که این چنین قیمت نفت در بازار جهانی بالا رود!!کسی هم نگران ابهام پولهای که به صندوق ریخته نشده نیست خیالتان راحت!!

اما چه خوشتان بیاید چه خوشتان نیاید ما حامیان کروبی هستیم و از شعار "تغییر " حمایت می کنیم

 

قصه ی کفش های پرنده

یه روز لنگ کفشهای یه خبرنگار " منتظر زیدی - خبرنگارتلوزیون  آزاد البغدادیه " به سمت  جرج بوش رئیس جمهور آمریکا به نشانه نفرت و بیزاری پرت می شه !

"منتظر زیدی" کفش هایش رو به نمایندگی از طرف مردم عراق پرت می کنه و فریاد می زنه " این هدیه ای از طرف عراقی هاست این بوسه خداحافظی است سگ ای قاتل ملت عراق "

بعضی از عراقی ها به نشانه حمایت از منتظر زیدی راهی استادیوم می شن و هر چه دم دستشان می رسه پرت می کنند ! بعضی از همکارهای منتظرزیدی هم می گن "این کار بسیار احمقانه و بسیار عجیب بود" بعضی ها می پرسند نکنه خدایی نکرده این آقا به تلافی لنگه کفشهایی که نثار مجسمه صدام شده  کفش هاشو به سمت جرج بوش پرت کرده باشه!

اما... هر چه که بود دستش درد نکنه٬ خیلی زشت " پرت کردن لنگه کفش و فحش دادن " اعتراض می کنه اما باز  هم دستش درد نکنه من به منتظرزیدی و عراقیها تبریک میگم با عرض شرمندگی کمی هم حسودیم میشه ٬ چرا که حالا عراقی ها تلوزیون آزاد دارن و به هر شکلی که بخوان اعتراض می کنن. اما ما در ایران "تلویزیون آزاد "نداریم ٬جزئی تر هم نگاه کنیم ٬رئیس خانه مطبوعات بوشهر به دلیل گذاشتن لینگ سایت دکتر سروش  روی سایت خودش "دوستدار منافقین" خوانده می شه٬ اسماعیل جعفری  عکاس یک نشریه محلی به پنج ماه زندان محکوم می شه یکی دیگه از خبرنگاران " خودمو می گم " برای دومین بار احضار می شه و تعهد می ده دست از پا خطا نکنه !!!

اما... ای کاش زمانی که صدام دیکتاتور روی صندلی خود لمیده بود چنین شجاعتی پیدا می شد ٬یا ای کاش عراقیها اون موقع هم از تلوزیون آزاد برخوردار بودند٬ قطعا  اگر چنین بود الان حال و روزشون این نبود !!!!

چهار نفر

چهار نفر بودند. اسمشان اين ها بود:‌ همه کس، يک کسي، هرکسي، هيچ کس. کار مهمي در پيش داشتند و همه مطمئن بودند که يک کسي اين کار را به انجام مي رساند. هرکسي مي توانست اين کار را بکند،‌ اما هيچ کس اين کار را نکرد. يک کسي عصباني شد، چرا که اين کار، کار همه کس بود، اما هيچ کس متوجه نبود که همه کس اين کار را نخواهد کرد. سرانجام داستان اين طوري تمام شد که هرکسي يک کسي را سرزنش کرد که چرا هيچ کس کاري را نکرد که همه کس مي توانست انجام بدهد!!

ممانعت از سخنرانی عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان در بوشهر

باز هم بار دیگر سازمان ادوار تحکیم وحدت مورد فشار سازمان های غیر پاسخ گو قرار گرفت.سازمان ادوار تحکیم وحدت شعبه بوشهر میزبان سخنگو و یکی دیگر از دوستان عضو شورای مرکزی این سازمان بود. متاسفانه برادران حراستی مانع از سخرانی این دوستان شدن ٬شرح ماجرا را در خبر زیر بخوانید

 

ممانعت از سخنرانی عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان در بوشهر

ادوارنیوز:فشار نهاد های امنیتی مانع برگزاری مراسم سخنرانی عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران در بوشهر شد.

به گزارش خبرنگار ادوارنیوز عبدالله مومنی و محمد صادقی از اعضای شورای مرکزی ادوار تحکیم وحدت به دعوت شعبه بوشهراین سازمان جهت ایراد سخنرانی پیرامون مسایل سیاسی روز وانتخابات ریاست جمهوری نهم در این شهرستان حضور یافته بودند که با کارشکنی دستگاههای امنیتی استان و تعطیلی سالن سخنرانی، از برگزاری مراسم فوق ممانعت گردید.

به گفته ی حسام منصوری مسئول شعبه بوشهر این سازمان ساعاتی پیش از برگزاری مراسم با تماس عوامل امنیتی با مسئولین محل برگزاری خواستار لغو این مراسم و عدم حضور مدعوین شدند.

به دنبال لغو این مراسم اعضای شورای مرکزی شعبه بوشهر سازمان و جمعی از فعالین سیاسی ومطبوعاتی با سخنگو و مسئول کمیته شعب سازمان دانش آموختگان دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار حسام منصوری عضو شورای سیاستگذاری سازمان و مسئول شعبه بوشهر ضمن انتقاد از اعمال محدودیت و فشار پیش روی فعالیتهای مدنی وسیاسی تشکل های منتقد دولت، رویه نهادهای غیر مسول را در جهت ایجاد انسداد در فضای سیاسی کشور غیر قانونی وتضیع کننده حقوق جمعی و قانونی احزاب و سازمانهای سیاسی مدافع دموکراسی دانست و خواستار رفع محدودیت ها و پاسخگویی مسولان امر در جهت رفع موانع قانونی نهادهای مدنی وبه ویژه تشکل متبوع خویش در استان بوشهر شد.اودر ادامه ضمن حمایت از رویکرد کلی سازمان در انتخابات ریاست جمهوری، طرح کاندیداتوری عبدالله نوری در انتخابات پیش رو را نشانه ای از واقع بینی و حرکت رو به جلوی سازمان ادوار تحکیم در جهت تحقق عملی مطالبات دموکراتیک جریان اصیل اصلاح طلبی در آینده ی سیاسی کشور دانست و در پایان به ارایه گزارشی از وضعیت سیاسی-مدنی واجتماعی استان وفعالیت های شعبه بوشهر پرداخت.

 در پی ممانعت از سخنرانی سخنگوی سازمان ، نشستی در حضور عبدالله مومنی و محمد صادقی از اعضای شورای مرکزی سازمان در منزل یکی از اعضای شعبه بوشهر برگزار شد که در ابتدای این نشست عبدالله مومنی رییس شورای مرکزی و سخنگوی سازمان ادوارضمن نگرانی ازمداخله نهادهای امنیتی درجهت محدودسازی فعالیت های سیاسی و مدنی غیر همسو با دولت، وظیفه نهادهای امنیتی را مبنی بر فراهم نمودن زمینه و بستر شکل گیری فعالیت های سیاسی و مدنی قانونمند متذکر شد و افزود : متاسفانه نهاد های امنیتی به جای رفع موانع فعالیت تشکل ها ،کارکرد اعمال فشار و تهدید را همچنان در دستور کار خویش قرار داده اند. مومنی اینگونه کارشکنی ها را نشانه روشنی از عدم واقع بینی وتنگ نظری نهاد های غیر پاسخگو دانست که علاوه بر تضییع حقوق قانونی و مدنی مخالفان ،بیانگر پایین بودن آستانه تحمل بخشهایی از حاکمیت در برابر خواست های منطقی و عقلانی شهروندان تحول خواه است.

سخنگوی سازمان در ادامه گفت :سازمان دانش اموختگان به عنوان یک نهاد مدنی در راستای گسترش ارزش های دموکراتیک و حقوق بشری می کوشدو اولویت اصلی سازمان گسترش تشکیلات و تقویت جامعه مدنی است چرا که جامعه قدرتمند، محصول جامعه مدنی قوی و سازمان یافته است و در نتیجه وجود جامعه ای مدنی و دمکراتیک است که دموکراسی ایجاد می شود.

 ریس شورای مرکزی سازمان در ادامه به سیاست سازمان پیرامون انتخابات آتی ریاست جمهوری پرداخت وگفت: سازمان دانش آموختگان بنابر تحليل اوضاع كشور وجمع بندی از دوره اصلاحات وموانع و مشکلات اصلاح طلبان در قدرت،پیرامون رویکرد مجموعه در انتخابات رياست جمهوري پيش رو، اتخاذ موضعي ايجابي و فعالانه را از جمله سیاست های مورد تاکید اعضاء سازمان دانست و اظهار داشت که برغم مشکلات ساختاری کنونی و با توجه به شرایط حساس و وضعیت نامطلوب حاکم ، انتظار می رود که مجموعه نيروهاي تحول خواه حضور فعالانه در مواجهه با انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند.

مومنی ادامه داد: سازمان دانش آموختگان در شرایط فعلی تقويت بدنه اجتماعي اصلاح طلبانه در قالب جنبش اجتماعي حامي اصلاحات و هوادار تحولات دموكراتيك را شرط اساسی براي استمرار حركت اصلاح طلبي و از ضرورت های اساسی حركت اصلاح از درون می داند.

سخنگوی سازمان ادوار تحکیم به طرح موضوع کاندیداتوری عبداله نوری اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت اتخاذ موضع فعالانه و همچنین تلاش برای بسترسازی برای یک جنبش اجتماعی، سازمان دانش اموختگان ایران نوری را به عنوان کاندیدای انتخابات آتی طرح کرده است که این موضوع می تواند منجر به شکل گیری حرکتی گسترده و اجماع طیف های متنوع اصلاحی حول کاندیداتوری ایشان در راستای تحقق مطالبات دموکراتیک مردم و کارآمدی حرکت تحول خواهانه شود.

مومنی در عین حال یادآور شد:بیان معیارهای يك انتخابات آزاد و رقابتي و دموكراتيك و تلاش در جهت به رسمیت شناخته شدن ‹‹حق انتخاب شدن›› شهروندان از سوی حاکمیت همواره مورد تاکید سازمان ادوار تحکیم بوده و در انتخابات آتی نیز بر این مدار حرکت خواهد شد.

در ادامه محمد صادقی عضو شورای مرکزی و مسئول کمیته شعب سازمان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به موانع و چالش های موجود بر سر راه فعالیت های حزبی و تشکیلاتی،ارتقاء سطح کمی و کیفی سازمانهای سیاسی را نیاز اصلی جنبش دموکراسی خواهی در ایران دانست وگفت: با همین رویکرد اولویت و چشم انداز آینده سازمان دانش آموختگان، "توسعه تشکیلات" و "توانمند سازی نیروها" می باشد.

وی با تاکید بر ضرورت نگاه واقع گرایانه و عینی در فعالیت های سیاسی نیروهای تحول خواه افزود: اگر آرمان گرایی یک تشکیلات سیاسی بر اساس ذهنیات و رویا بافی شکل بگیرد ،فاصله آرمان تا واقعیت آنقدر زیاد خواهد شد که امکان کاهش این فاصله برای دستیابی به آرمان بسیار دشوار و تا حدی ناممکن می گردد.

صادقی مسئول کمیته شعب سازمان در پایان شناخت عمیق و عینی از شرایط نامطلوب موجود و برآورد واقع گرایانه از توان جامعه در تغییر این شرایط را از ضروریات فعالیت سیاسی و در واقع راز زنده مانی یک تشکیلات سیاسی دانست.

در ادامه این دیدارنیزاعضای شعبه بوشهر ضمن حمایت از برنامه ها ،رویکرد گسترش تشکیلاتی ومواضع سیاسی سازمان به ویژه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آینده با عبدالله مومنی سخنگوی سازمان با طرح نقطه نظرات و پیشنهادهایی در جهت تقویت مواضع سازمان به گفتگوو تبادل نظر پرداختند.

عبدا... مؤمنی ـ سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران  نصیر بوشهر

مصاحبه با عبدالله مومني سخنگوي ادوار تحكيم وحدت در دفتر نسیم جنوب

روزگار غریببست فهمیخته!...

كلي برنامه‌ريزي كردم،‌ تماس‌هاي تلفني مكرر برقرار نمودم تا بالاخره توانستم به عنوان يك خبرنگار محلي که حوزه نفوذش تنها استان بوشهر است  قرار مصاحبه را با شيخ اصلاح طلبان جور كنم و چيزي حدود يك و ساعت و نيم در مقابل آقاي كروبي بنشينم.

کروبی

اما ... نه اينكه خانم‌ها زود احساساتي مي‌شوند و جو گير ٬من هم كه استثنا نيستم لذا بخاطر همان احساساتي بودن به يكي از دوستان بوشهري مقيم تهران هم خبر دادم از برنامه‌ام ٬براش گفتم که اگر دوست داري با من بيا!.. اصلا فكرش را نمي‌كردم... دوست خوب من مصاحبه ی را كه اينقدر برايش زحمت كشيدم به عنوان يك مصاحبه‌ي اختصاصي به اسم خودش تمام كند (حداقل مي‌توانست اخلاق حرفه ای رو حفظ کنه و توضيح بده كه چطور و به اعتبار چه كسي توانست وارد دفتر شخصي آقاي كروبي در تجريش بشود).

بگذریم... روزگار غریبیست فهمیخته!...

من مصاحبه را يك تا دو ساعت ديگر روي سايت و وبلاگ شخصي خودم قرار مي‌دهم دوست خوب من هم اگر تمايل داشتند مي‌توانند ازاین مصاحبه اختصاصي در پيام عسلويه استفاده كنند!

                                        

                                                      

گفت و گوی اختصاصی پیام عسلویه با حجت الاسلام کروبی احتمالا می آیم

کروبی:آنچه كه بد است تخريب است نه تعدد افراد چاپ مصاحبه پیام عسلویه در اعتماد ملی

نگاهی بر سه رویداد

فکرش می کردبد!!

 فكرشو مي‌كردين يه روز مشاوره آقاي رئيس جمهور" رحيم مشايي پدر زن پسر آقاي رئيس جمهور " از دوستي با ملت اسرائيل صبحت كنه! 

فكرشو مي‌كردين يه روز 200 نفر از آقايان نمايندگان مجلس عليه پدر زن پسر آقاي رئيس جمهور امضا جمع كنند،بیانیه صادر کنن٬ شعار بدن،‌ بعدترش هم يه سري دانشجو تجمع اعتراض آميز برگزار كنند!!

فكرشو مي‌كردين يه روز يكي مثل علي كردان جانشين مصطفي پورمحمدي بشه!

فكرشو مي‌كردين روزي برسه كه اصولگراها عليه خودشون دست به افشاگري بزنند و با استعلام از دانشگاه آكسفورد اعلام كنند كه وزير كشور در مورد مدرك افتخاريش دروغ گفته است!

فكرشو مي‌كردين يه روز شريعتمداري رئيس جمهوري را نقد كنه و تيتر بزنه «نازنيني تو ولي ...» (توجه جالي خاي را با سليقه خودتون پر كنيد)! 

 مطمئناً‌ كسي فكرشو نمي‌كرد كه يك روز كار به اينجا كشيده بشه٬اما حالا مي‌دونيم كه بايد فكر خيلي چيزها را بكنيم به قول رئیس جمهور" چشم مرد جهان به ايران است و با خوشحالي مردم ايران خوشحال مي‌شوند با ناراحتي ما ناراحت!"

 

150نفر در صف اعدام گزازش

دشتستان، شهري با 150 محكوم به اعدام ــــ اعتمادملی

دشتستان؛ شهری با ۱۵۰ محکوم به اعدام ــــ رادیو فردا

گرانی و فقر، بی‌صدا فریاد می‌کند گزارشی که در نصیر چاپ شده بود

لندکروز؛ خرید 60 میلیون؛ فروش 140 میلیون! 

خدا ازتون نگذره همین!!

 

17 مرداد و خبرنگارها!!

17 مرداد چه روزيي است؟‌روز آدم‌هاي فضول و بيكار كه دوست دارند آقايان مدير و مسئولين زحمت كشي كه تمام سعي و تلاششان را براي هر چه بهتر و هر چه خوشبخت‌تر شدن مردم مي‌كنند به زحمت بندازن.
كسي نيست بگه آخر برادر من، خواهر من به شما چه ربطي داره كه فلاني اين قدر اختلاس كرده يا فلاني رفيقش آورده سر كار يك پست مهم هم بهش داده.
خبرنگار فقط بايد بره عملكرد‌هاي درخشان مديران را منتشر كند كه هر كسي اون روزنامه را بخونه بگه به به ما چقدر خوشبختيم و خودمان نمي‌دونستيم.
كي گفته كه تورم وجود داره كي گفته مردم مشكل دارند اتفاقا مردم خيلي هم خوشحالن از اينكه مي‌توانند با تحمل يكي دو ساعت بي برقي به دولت كمك كنند. هر چي تورم و گراني و خشكسالي و خلاصه هر چي بدبختي زير سر خبرنگاران ست كه تند تند در روزنامه‌ها چاپ مي‌كنند.
فلاني اينقدر از حساب ذخيره ارزي برداشت كرد!
به شما چه ربطي داره شايد فلاني دلش مي‌خواهد اگر مي‌توني تو هم برو برداشت كن! زورت مي ياد تيتيرش مي‌كني!!!

۱۸ تیرهم میان دستبند می زنن دستت خوبه اینطوری آره ؟!!بعدش هم بنا به.... نشریه تون عوض کنی خوبه !!مدیر ارشاد هم بگه من نمی تونم از تو تقدیر کنم چون تو پرونده داری !!نکنید اين كارها رو خوبیت نداره!!
خانم‌هاي خبرنگارو بگو ياد گرفتن كه مسائل مربوط به زنان را چاپ مي‌كنن كمپينگ راه مي‌اندازند امضاء‌ جمع مي‌كنند، بابا نكنيد اين كارها رو.
زن اگه كتك هم بخوره نبايد صداش در بياد. زن خوب زني كه خوب بپزه، خوب بشوره، خوب شوهر داري كنه نه اينكه همش دنبال اين باشه كه امروز حق كي ضايع شده يا اين كه بگه حقوق ما رو ضايع كردين! همه دنيا دران حسرت ما رو مي‌خورند خبرنگارا نمي‌فهند اگر مي‌فهميدند از اين كارا نمي‌كردن، بدبختي مي‌دونين چيه اون خبرنگار كه همش دنبال سين جيم كردن مسئولها هستند پول كمتري هم تو جيبش مي‌ره اگر خبرنگار چشم و گوش بسته باشي اينقدر خوب بهت آگهي و روپرتاژ مي‌دن كه كيف كني!!
خبرنگارهاي فضول نمي‌فهمن تازه شعار هم مي‌دن.
ميگن: «ما زنده به آنيم كه آرام نگيريم/ موجيم كه آسودگي ما عدم ماست.»

خبرنگاراني كه از دل فقر گزارش مي‌دهند مسیح علی نژاد

فرقی نمی کند کجا باشی کریم جعفری

خستگان پشت درهای بسته مریم خوئینی

اخراجی ها!!

پيرمرد هر چه تقلا مي‌كند نمي‌تواند خود را رها كند! برادران نيروي انتظامي او را رها نمي‌كنند!

صورت پيرمرد روي زمين است زانوي محترم برادر نيروي انتظامي روي سر و صورت پيرمرد قرار دارد.

š مَنو باش! مي خواستم خطوط قرمز را با مداد پاك کن ، پاك كنم و به جاش يه روسري قرمز بزارم سرم، مي‌خواستم با يك كفش به رنگ آبي آسمون آنقدر راه برم تا به روشنايي برسم اما... اصلاً فكرش و نمي‌كردم كه اولين روز كاري سال 87 را با حساب پس دادن در كلانتری شروع كنم!

š صداي جيغ زني همه را متوجه او مي‌كند، با گريه به هر سو نگاه مي كند و مي‌گويد شوهرم را بردند!

š در يك لحظه چشم‌ها پر از اشك مي‌شود. کارگران اخراجی شرکت صنعتی دریای صدرا سعي مي‌كنند به سمت ديگري بروند تا از شر اسپري فلفلي خلاص شوند.

š در قسمت نگهباني با برادران حراستي مشغول چانه‌زني هستيم تا شايد بتوانيم توضيحي از بلند پايه‌ترين مقام دولتي در استان در اين زمينه داشته باشيم اما بي‌فايده است هيچ كدام از مسئولان حاضر به مصاحبه نيستند!

š در آن سمت خيابان یکی از جوانان كارگر شركت صنعتی دریای صدرا از شدت ضربه باتوم بيهوش شده است همه به سمت او مي‌دوند كه او را از مهلكه نجات دهند! اما برادران محترم نيروي انتظامي دوست دارند او را با خود به جاي ديگري ببرند!

š رييس كلانتری با ابروهاي در هم رفته به من قول می دهد كه چنان بلايي به سرم ‌آورد كه نگو! يادم نيست ولي مي گويد من او را تهديد كرده‌ام!!!

š ۳۶ ساعت از زد و خورد گذشته، ساعت ۸صبح است.حالا همه كارگران به اتفاق خبرنگاران در نمازخانه ساختمان استانداري جمع شده به انتظار نشسته‌ايم تا توضيحات استاندار را پيرامون اتفاقات روز گذشته بشنويم!

š قبل از آمدن ايشان يكي از دوستان، خبر بازداشت همكارمان "اسماعيل جعفري" را مي‌دهد و مي‌گويد اين بار قضيه جدي است، مسئله را امنيتي كردند. اما آن چه ما را بيشتر بهت‌زده كرد سخنان استاندار بود كه از يك "نفوذي آمريكايي" در ميان ما خبر داد و گفت ما تلفن‌ها را شنود كرديم و نفوذي آمريكايي را شناسايي كرديم.

وقتي راجع به برخورد بد نيروي انتظامي از ايشان توضيح خواستيم گفت: اگر خبرنگاران با جليقه‌ي خبرنگاری و اتيكت در صحنه‌ حضور پيدا مي‌كردند با آن‌ها برخورد نمي‌شد!!!

 

پی نوشت: می دونم خیلی تاخیر داشتم ،باور کنید اشکال از فرستنده نبود! باید از خیلی چیزها براتون می نوشتم، می خواستم از مسیح عزیز بنویسم

 بگم که جوجه اردک زشت حالا دیگه  واسه خودش یه قوی بزرگ و زیبا شده اما..به چند دلیل نشد!

1-       پس از گذشت 13 روز تعطیل در اولین روز کاری هفته نامه برادران محترم نیروی انتظامی 2 روز ما را معطل  کردند

2-     بعد از اینکه مشکل ما با برداران نیروی انتظامی حل شد یکی از دوستان گفت که برو بچه های اهواز دلشان به حالت سوخته در جشنواره مطبوعات منطقه غرب و جنوب غرب کشورمفام اول در زمینه گزارش خبری به تو اهدا کردن !! من هم رفتم اهواز با دوستای جدیدی آشنا شدم

 

مدیران بلکُوم

همه جمع بودند.آقای فرهنگ و آقایان مدیر همه بودند٬به جز دو سه نفری که یا حرفی برای گفتن نداشتن یا این که از خبرنگار ها وحشت داشتند یا اصولا آدم های اجتماعی نبودند. البته یکی از خبرنگاران گفت همه مدیران"بلکُوم"هستند!!

بگذریم...بعضی ها هم که بود و نبودشان فرقی نمی کرد٬ولی فکرشو بکنید آقایانِ مدیر همه یکجا جمع بشن و مجبور بشن چهار ساعت روبه روی شونصد نفر خبرنگار بشینند٬ تازه اینم حساب کنید از این شونصد نفر٬سیصد نفر شون عکاس بودند! طفلکی ها آخرهای جلسه چرت شون گرفته بود ولی تصور این که یک عکس از چشم های بسته و دهان نیمه باز و قیافه ی آویزنشون روی صفحه اول یکی از نشریات منتشر بشه چرت شون رو پاره می کرد!

 بعضی هاشون که خیلی زرنگ بودند تند تند می خواستند بیلان کاری به خبرنگاران بدهند اما من ویکی از دوستان کلی ذوق می کردیم وقتی می دیدیم که چطور آقای فرهنگ حالشون رو می گیره و می گه آقای.... فقط جواب سوال روبده!

 تا اینکه  بالاخره جلسه به قسمت خوشمزه ـکه همان شام باشه ـ رسید . جاتون خالی ولی ..(توضیح:گفته باشم آقای فرهنگ خیلی بی انصاف هستید)

همه سر سفره دعاهای خوب خوب می کنند٬ اما آقای فرهنگ هم برای من دعا کرد و گفت : الهی درد بی درمون بگیری! البته بازم نگه شیطنت شده و راست می گی برو فایل صوتی بیار!ولی خوب بعد ازاینکه شام کوفت کردم بهم گفت الهی هیچ وقت مریض نشی من شوخی کردم!... ولی چی بگم ما خودمون این کاره ایم.یعنی چه؟یعنی که شوخی شوخی حرف های جدیمون رو می زنیم ولی باز هم..دنبال چی می گردید؟!

چهار ساعت جلسه که تموم شد شام هم صرف شد می خواید بدونید بعدش چی شد...هیچی نخود نخود هر که رود خانه ی خود.

جماعت کافر خجالت بکشید!

با رد صلاحیت "آیت ا… موسوی تبریزی" در انتخابات مجلس هشتم باید حساب کار دست مان بیاید! یعنی آمد!

همه ی ما فکر می کنیم مسلمان هستیم و ولایت فقیه را قبول داریم در صورتی که این طور نیست! بنده خدا ولایت فقیه هیچ کس به ایشان وفادار نیست! تو کفشاهامون هم به جای ریگ قلوه سنگ داریم! اگر غیر از این فکر می کنید شهامت دارید بروید شورای نگهبان در حضور هيأت اجرایي و نظارت ثابت کنید مسلمان هستید و ولایت فقیه را قبول دارید !

29 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، خیلی زشته حتی مسلمان شناسنامه ای هم نباشیم.فقط بلدیم روز ۲۲ بهمن به خبابان ها یرویم شعار بدبم!بعضی‌ها با وجود این‌که در مسلمانیشان شک هست می خواستن وارد کارزار بشن و به عنوان نماینده یک ملت تصمیم گیری کنند، لایحه بدهند و بودجه تصویب کنند واقعاً خجالت داره!

اما تکلیف ما جماعت کافر چیه ؟! اول این که مثل ماست به هم نگاه نکنیم، ببینیم این چی می‌گه اون چیکار می‌کنه ما هم همون کار رو انجام بدیم. بعدش هم عین بچه‌ی آدم سرمون ‌رو زیر می‌ندازیم و حسابی خجالت می‌کشیم! توبه می‌کنیم در انتخابات هم شرکت می کنیم اگر هم خواستيد مي‌توانيد جلو جلو پیام تبریک به نماینده مسلمان و … در مجلس هشتم بفرستید!

اینايي که گفتم هیچ ربطی به اون شعری که میگه "کافر همه را به کیش خود پندارد" نداره!!

 دکتر حیدری :نخواهیم گذاشت حق و حقوقی از دانشجویان و بیت المال کم شود

مسعود شکوهی:این فاجعه ی ملی رابه مقام معظم رهبزی تسلیت می گویم!

مراببخش!

برادری که لباس مقدس نظام را بر تن داری و مسئول برقراری نظم و امنیت در شهر و دیار من هستی، مرا ببخش. شرمنده‌ام از این که سرِ صحنه رسیدم و ناله‌ی زنی را که کتک می‌خورد شنیدم. ای کاش در آن لحظه‌ من آن جا نبودم و نمی‌دیدم و نمی‌شنیدم. شرمنده‌ام از این که در کنفراس مطبوعاتیِ وزرا شرکت نکرده‌ام و ترجیح داده‌ام به میان مردم بروم.
واکمن بنده، قابل شما را ندارد. اگر خواستید کاغذ و قلم مرا هم بگیرید و نوشته‌هایم را صد پاره کنید.
اما چشم‌هایم را چه کنم؟ می‌دانم که می‌دانی چشم‌ها دروغ نمی‌گویند. ‌آیا در آن لحظه ی پر افتخار، دیدی چند جفت چشم به تو نگاه می‌کرد؟!
قول می‌دهم هر جا که دیدم دستی بلند شده که بر پیکر کسی کوبیده شود چشم‌هایم را ببندم و اگر صدای ناله‌ای بلند شد گوش‌هایم را با هر دو دست بگیرم و راجع به آن با هیچ کس صحبت نکنم. مبادا بار دیگر چشم در چشم هم شویم و نگاه مان با هم یکی شود!

رئیس جمهور :ملت ما امروز یک ملت هسته ای است

برای مردم

 

چهار پنج روز پيش خبرنگاران مركز نشين مهمان ما بودند تا گزارشي از مصوبات سفر اول دولت نهم به بوشهر تهيه كنند (توضيح: آن چه كه دستگير ما شد اين بود كه دولت‌هاي پيشين، عملكرد خود را با زمان محمدرضا شاه مقايسه مي‌كردند اما دولت نهم عملكرد خود را با دولت پيشين مقايسه مي‌كند!)

 بگذريم از اين كه همه چيز را به نام خود تمام كرده‌اند و از درخت‌هاي كنار خيابان هم نگذشتند. در شهر دلوار در جوار كلهر و جوانفكر بوديم. مجري برنامه با لباني خندان رسماً قربان صدقه آقايان كلهر و جوانفكر مي‌ر‌فت صداي تلفن همراهم بلند شد، خانمي با صداي لرزان مرا به اسم خواند و گفت شماره تلفن شما را از يكي از مدير مسئول‌ها گرفتم ! مي‌دونم شما با كاروان خبرنگارها هستيد خواهش مي‌كنم گوشي را به آقاي كلهر  بده مي‌خوام با ايشان صحبت كنم! از من انكار و از ايشان اصرار! واقعاً نمي‌توانستم گوشي تلفن را به آقاي كلهر بدم اما به او قول دادم به حرف هايش گوش كنم همه را به آقايان انعكاس بدهم.

با وجودي كه مردي از همان ديار با لبخندي به پهناي صورت روبروي من ايستاده بود و از محسنات دولت كريمه نهم صحبت مي‌كرد اما در گوشم صداي لرزان زني مي‌پيچيد كه از خستگي زندگي و مشقات روزگارش مي‌گفت. حالا ديگر گريه مي‌كرد. مي‌گفت از عهده‌ي نان شب شان هم بر نمي‌آيد. حضار هم داشتند به افتخار آقايان كف مي‌زدند!

به نظر شما مسئولان عالي‌رتبه از درد و دل مردم خبر ندارند؟

اگر آقاي كلهر كمي آهسته‌تر راه مي رفت حتما صداي پيرمردي كه  با يكي از خبرنگاران مركز نشين درد و دل مي كرد را مي‌شنيد.

اين همه خرج كردند و خواهند كرد مگر نه اين كه مي گويند مي‌خواهيم در جمع مردم حضور پيدا كنيم تا به مردم نزديك‌تر شويم!

خبرنگاران را در بهترين هتل اسكان مي‌دهند، طبق گفته يك منبع موثق رييس جمهور و هيئت دولت در سفر اول خود  با هفت هواپيما به بوشهر آمدند. هنگام عزيمت به شهرستان‌ها نه هلي كوپتر ايشان را اسكورت مي‌كرد، به چه منظور ؟

به همين راحتي خزانه مملكت را خالي كرده‌اند و پول بيت المال را خرج كرده‌اند به بهانه‌ي مردم !

مردمي كه قبل از آمدن رييس جمهور در استاديوم تا توانستند رو به روي خبرنگارها ناله و فغان سر دادند اما به محض اين كه چشم شان به جمال رييس جمهور روشن شد فرياد شادي سر دادند و هورا كشيدند. مانده‌ام با اين همه تناقض چه كنم؟!